تفاوت سامانه پایا و ساتنا در چیست؟ و مدت زمان انتقال وجه در آنها چه قدر است؟

آشنایی با سامانه های «ساتنا» و «پایا»

سامانه های الکترونیکی ساتنا و پایا جزو سیستم بانکداری الکترونیکی هستند که امکان واریز و انتقال وجه را از طریق اینترنت و بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک برای مشتریان فراهم می کنند که البته تقاوت های کمی در میزان انتقال وجه و مدت زمان واریز وجه با یکدیگر دارند.

در سامانه الکترونیکی ساتنا، تسویه و واریز به حساب مشتری سرعت قابل قبولی دارد که در حال حاضر بین ۲ ثانیه تا ۲۰ دقیقه البته در ساعات کاری بانک ها متغیر است، هم چنین اگر شما در روز چندین انتقال وجه ساتنا انجام دهید به صورت تک به تک به حساب شما واریز خواهد شد.

در سامانه الکترونیکی پایا واریز به حساب در ساعت های مشخص شده (۷.۵ صبح، ۹.۵ صبح و ۱۱.۵ صبح) و به صورت دسته ای از بانک مبدا به بانک مقصد صورت می گیرد که در مقایسه با ساتنا سرعت انتقال پایین تری دارد و چنانچه حواله صادر شده از طریق «پایا» در روز تعطیل و یا خارج از ساعت کار بانک ها صادر شود، واریز به حساب در روز کاری بعدی انجام خواهد شد.

یکی از تفاوت های عمده سامانه های پایا و ساتنا در میزان مجاز انتقال وجه بانکی است. در سامانه پایا حداکثر میزان انتقال وجه ۱۵ میلیون تومان است ولی در سیستم ساتنا انتقال وجه حداقل ۱۵ میلیون تومان و حداکثر ۵۰ میلیون تومان است. البته این محدودیت در نرم افزارهای موبایل بانک شخصی هست و در حساب های تجاری و درگاه های پرداخت، این ارقام متفاوت هستند.

 

سامانه های الکترونیکی پایا و ساتنا

 

در پلتفرم تبادل ارز پی جیب، انتقال وجه با چه روش هایی صورت می گیرد؟

همون طور که می دانید در پلتفرم انتقال ارز پی جیب، مبلغ ریالی توسط خریدار با درگاه پرداخت ریالی انجام می شود و با همان درگاه ریالی نیز با حساب فروشنده در ایران تسویه صورت می گردد که این تسویه به صورت پایا انجام می شود.

نحوه عملکرد پایا و ساتنا به این صورت است که با انجام تراکنش با هر یک از این دو سامانه در ابتدا بانک مبدا به سیستم بانک مرکزی متصل می‌ شود. بانک مرکزی بعد ازتایید به بانک مقصد اطلاع ‌رسانی می‌کند و انتقال وجه انجام می ‌پذیرد. به این ترتیب پایا و ساتنا به هم متصل ‌اند. در پلتفرم پی جیب، تسویه های بانکی با حساب فروشنده در ایران در روزهای کاری و به صورت پایا انجام می شود. البته در صورت امکان توسط پی جیب، در روزهای تعطیل نیز تسویه به صورت کارت به کارت هم صورت می گیرد.

 

همکاران ما در پلتفرم پی جیب آماده ارائه هرگونه مشاوره در این موارد هستند شما می توانید با ارتباط از طریق شماره های ۰۹۱۰۱۳۶۹۸۸۴-۰۹۳۵۶۰۴۹۶۶۱ در واتساپ و یا صفحه اینستاگرام پی جیب به آدرس payjib.ir از آنها مشاوره لازم را دریافت کنید.

برای ورود به سایت تبادل ارز پی جیب و ثبت نام در سایت، کافیست همینجا کلیک کنید.

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *