چرا انتقال ارز با روش های سنتی و فعلی قابل قبول نیست؟

انتقال ارز به روش های سنتی

اتفاقی که در حال حاضر برای تبادل ارز ایرانیان خارج از کشور در حال رخ دادن است، تنها بحث اعتماد به طرف خریدار یا فروشنده ارز نیست گاهی دیده شده که طرفین بعد از توافق بر روی نرخ تبادل ارز با پیچیدگی‌های بیشتری روبرو شده‌اند. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم:

 

  1. رسیدن به توافق بر سر این که چه کسی اول وجه را واریز کند.

    اگر فرد در ایران پول را به حساب مقابل واریز کند چه ضمانتی وجود دارد که طرف مقابل بعد از دریافت معادل ارزی در خارج از کشور معادل ریالی را واریز نماید. این چالش به طور عکس نیز قابل تصور هست. در بعضی از کانال ها و گروه های تلگرامی نیز ادمین کانال به عنوان فرد مورد اعتماد طرفین میباشد که در مواردی که مبالغ بالاست امکان کلاه‌برداری توسط ادمین گروه‌ها نیز وجود دارد.

    بخشی از چت در یک گروه تلگرامی تبادل ارزبخشی از چت در یک گروه تلگرامی تبادل ارز

  2. تاخیر مورد انتظار در دریافت پول فرصت مناسبی برای کلاه‌برداری

    که در برخی موارد خریدار با ارائه‌ی یک فیش دستکاری شده و جعلی در ایران اعتماد طرف مقابل را جلب و ارز را در خارج از ایران دریافت می‌کند و یا بالعکس ارز تقلبی در خارج از ایران توسط خریدار دریافت میشود.

    عدم قبول مسئولیت گروه‌ها در قبال تبادلات

  3. فروش مقادیر بالای ارزی بصورت حضوری

    در صورتی که افراد توانایی ریسک بالا را داشته باشند و اعتماد کنند مسئله دیگری که وجود دارد، مسئله پیدا کردن فردی در شهر یا کشوریست که اقامت دارند که این هم به تنهایی چالش بزرگی برای معاملات حضوری فرد به فرد است.

  4. سلامت پول

    چه تضمینی وجود دارد که پولی که افراد در خارج از کشورد دریافت میکنند پول درست و قابل اطمینان باشد، در صورتی که در مبادلات حساب به حساب شخص باید از حساب شخصی خود به حساب خریدار ارز واریز نماید و در قبال این این تراکنش مسئول باشد.

  5. امنیت شخصی

    در مواردی دیده شده که در محل قرار جهت دریافت ارز زورگیری شده و فرد مورد سرقت قرار گرفته است.

 

پلتفرم تبادل ارز پی‌جیب راه حل و بستر امن تبادلات ارزی است که تمامی موارد بالا را با دقت و امنیت بالا رفع کرده است.

 

همکاران ما در پلتفرم پی جیب آماده ارائه هرگونه مشاوره در این موارد هستند شما می توانید با ارتباط از طریق شماره های ۰۹۱۰۱۳۶۹۸۸۴-۰۹۳۵۶۰۴۹۶۶۱ در واتساپ و یا صفحه اینستاگرام پی جیب به آدرس payjib.ir از آنها مشاوره لازم را دریافت کنید. 

برای ورود به سایت تبادل ارز پی جیب و ثبت نام در سایت، کافیست همینجا کلیک کنید.

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *