نرخ حواله ارز مناسب در پلتفرم پی جیب

حواله ارزی؛ انتقال پول به خارج از کشور

قبل از صحبت در مورد نرخ مناسب حواله ارزی و یا جابجایی ارز در پلتفرم پی جیب لازم است که یک سری از مفاهیم را در رابطه با حواله ارزی توضیح دهیم که برای درک بهتر مطلب مناسب هستند.

اول از همه حواله ارزی به معنای انتقال ارز از یک حساب مبدا در کشوری به حساب مقصد در کشور دیگر می باشد. با توجه به اینکه کشورهای مختلف واحد های پولی متفاوتی دارند پس در فرآیند حواله ارزی ابتدا تبدیل یا Exchang انجام و سپس انتقال انجام خواهد شد. 

فرض کنید شما قصد دارید مبلغ ۵۰۰ یورو به دوست، اعضا خانواده و یا هر شخص دیگری در اروپا پرداخت کنید و در حساب خود در ایران، ریال دارید. برای انجام این کار مجبور هستید شخصی را پیدا کنید که در ایران حساب ریالی داشته باشد و در اروپا نیز حساب یورویی و با توافق با این فرد این مبلغ یورو را به حساب مقصد شما در اروپا ( دوست شما و ..) واریز و معادل ریالی آن را در ایران در حساب خود از شما دریافت کند. تعیین نرخ Exchang یا تبدیل ارز توسط آن شخص تعیین خواهد شد. این فرآیند توسط افرادی که همان صرافی ها هستند در ایران انجام  می شود. طبیعی است که نرخ اعلامی صراف برای این انتقال بیشتر از نرخ فروش اسکناس ارز در ایران در آن لحظه می باشد. به این عملیات حواله ارزی گفته می شود.

بنابراین زمانی که شما قصد خرید و انتقال ارز به خارج ایران را دارید صرافی ها قیمتی بیشتر از نرخ فروش اسکناس ارز در ایران را به شما اعلام می کنند و اگر شما قصد فروش و انتقال ارز به داخل ایران را دارید قیمتی کمتر از نرخ خرید اسکناس ارز در ایران را به شما اعلام می کنند. این تفاوت همان درآمد و یا هزینه حق العمل کاری می باشد. این تفاوت نرخ اعلامی بعضا بین ۵ تا ۱۵ درصد بسته به حجم جابجایی ارز شما و وضعیت بازار ارز و صراف متفاوت می باشد و متاسفانه هیچ قاعده و یا عرف خاص ندارد.

currency exchange

نرخ مناسب حواله ارز برای انجام تراکنشی سریع و منصفانه در پلتفرم پی جیب را چگونه تعیین کنیم؟

در پلتفرم پی جیب ما انتظار داریم خریداران و فروشندگان با نرخ هایی منصفانه که هم خریدار ارزانتر از نرخ حواله ارزی که توسط صرافان به او فروخته می شود، خرید و انتقال ارز خود را انجام دهد و هم فروشنده بیشتر از نرخ حواله ارزی که صراف از او می خرد، فروش و انتقال ارز خود را انجام دهد. در واقع پلتفرم پی جیب با امکان تعیین نرخ ها توسط فروشنده و یا خریدار ارز این امکان را ایجاد کرده و یکی از مزیت های اصلی این پلتفرم همین موضوع می باشد. برای این کار بهتر است ابتدا مشتریان نرخ ارز را با مراجعه به سایت های معتبر اعلام نرخ لحظه ای ارز مانند www.bonbast.com  و یا www.tgju.com نرخ خرید و فروش اسکناس ارز را در ایران دریافت و سپس فروشندگان با ثبت درخواست فروش کمتر از نرخ فروش اسکناس در ایران و خریداران با ثبت درخواست خرید بیشتر از نرخ خرید اسکناس ارز در ایران در پلتفرم پی جیب اقدام نمایند.

آنچه مشخص است نرخ اعلامی مشتریان در پلتفرم پی جیب فقط و فقط نظر فروشنده و یا خریدار می باشد و پی جیب در تعیین آن هیچ دخالتی ندارد. گاها مشتریانی که عجله در انتقال ارز دارند در پلتفرم پی جیب با نرخ منصفانه تری ثبت درخواست خرید و یا فروش می کنند که در نتیجه پیشنهاد های بیشتری بر روی درخواست خود برای تبادل ارز و یا معامله دریافت خواهند کرد درنتیجه امکان بهتری برای مقایسه و انتخاب بهترین نرخ برایشان فراهم می باشد.

پس نکته اصلی که باید در نظر داشت این است که قیمت اعلامی سایت های مختلف، در واقع نرخ خرید و فروش اسکناس در ایران است و نرخ حواله ارزی و یا انتقال همراه با تبادل ارز، هر دو از نرخ های اعلامی سایت ها متفاوت می باشند و توجه به این نکته ضروری است.

payjib blog

همکاران ما در پلتفرم پی جیب آماده ارائه هرگونه مشاوره در این موارد هستند شما می توانید با ارتباط از طریق شماره های ۰۹۱۰۱۳۶۹۸۸۴-۰۹۳۵۶۰۴۹۶۶۱ در واتساپ و یا صفحه اینستاگرام پی جیب به آدرس payjib.ir از آنها مشاوره لازم را دریافت کنید. 

برای ورود به سایت تبادل ارز پی جیب و ثبت نام در سایت، کافیست همینجا کلیک کنید.

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *