۶ کاری که دانشجویان باید بعد از مهاجرت تحصیلی به اروپا انجام دهند!

۶ قدم از ضروری ترین کارهایی که دانشجویان ایرانی باید بعد از ورود به کشور در مقصد انجام دهند:

تحصیل در خارج از کشور یک ماجراجویی مهیج است که نقطه عطف بسیار مهمی در زندگی افراد مهاجر به حساب می آید، اما روزهای اول در کشور جدید برای همه افراد تازه وارد در این زمینه چالش برانگیز است. قبل از اینکه یک زندگی عادی در کشور جدید شروع شود، باید چند کار بسیار مهم و تاثیرگذار انجام دهید. برای یک دانشجوی بین المللی بسیار با اهمیت است که بداند کدام کارها را باید ابتدا انجام دهد و چگونه می تواند بر انواع چالش های مهاجرت غلبه کند، در غافلگیری گرفتار نشود و اجازه ندهد کنترل شرایط به راحتی از دستش خارج شود. برای اینکه تمام این مراحل برایتان ساده شود و چیزی از قلم نیوفتد، اولین کارهایی را که به محض ورود به کشور جدید باید انجام دهید، را در این بلاگ توضیح خواهیم داد.

قابل ذکر است که مطالب عنوان شده پس از دریافت پذیرش از دانشگاه خارج از ایران، اخذ ویزای تحصیلی و رزرو محل اقامت دانشجو می باشد.

international students

 

قدم اول:

ترجیحا در فرودگاه کشور مقصد سیم کارت بخرید

در بدو ورود به کشور مقصد، یک سیم کارت تهیه کنید. قرار است حداقل ۲ سال در آن کشور اقامت داشته باشید و احتمالا پس از آن نیز به دنبال کار باشید پس سیم کارت یک گزینه کاربردی با هزینه کم است. البته سعی کنید پیش از ورود به کشور مقصد در مورد اپراتورها تحقیق کنید تا کم هزینه ترین و مناسب ترین گزینه را پیدا کنید.

 

قدم دوم:

بعد از رسیدن به محل اقامت اطلاعات اقامتی خود را به شهرداری/نهاد مربوطه در کشور مقصد اعلام کنید

در بیشتر کشورهای اروپایی همچنان اغلب اطلاع رسانی ها و اعلانات از طریق پست صورت میگیرد. افرادی که به تازگی وارد یک شهر یا کشور جدید می شوند موظف اند که طی کمتر از ۱ هفته در مورد محل اقامت خود به شهرداری یا اداره اقامت یا پلیس اطلاع دهد. اهمیت این موضوع بسیار بالاست و عدم اعلام آن جرم به حساب می آید. 

 

قدم سوم:

ثبت نام خود را در دانشگاهی که پذیرش گرفته اید تکمیل تا از مزایای دانشجویی بهره ببرید 

معمولا دانشگاه ها بعد از ارائه پذیرش به دانشجویان بین المللی، یک مرحله ثبت نام حضوری نیز دارند که برای افراد کارت دانشجویی هم صادر می شود. ضمن اینکه برخی دانشگاه ها خدماتی مانند پرداخت هزینه حمل و نقل شهری و یا بن های تخفیف غذا و مراکز تفریحی و ورزشی نیز ارائه می دهند که حتما در مورد آنها پیگیر باشید. کارت دانشجویی مزایای بسیار زیادی به همراه دارد که یکی از نکات مثبت اقامت در اروپا محسوب می شود.

قدم چهارم:

یک حساب بانکی تهیه کنید

حالا می توانید یک درخواست برای افتتاح حساب به بانک مورد نظر خود ارسال کنید و با در دست داشتن مدارک خواسته شده حساب بانکی افتتاح کنید. در برخی کشورها یا ایالت های خاص، بلوک کردن پول اجباری است، این به این معناست که شما باید مبلغ مورد نیازی که برای مدت اقامت خود به کشور جدید برده اید را در بانک قرار دهید و بانک این مبلغ را مسدود می کند و به شما اجازه می دهد که هر ماه مبلغی که برای مخارج آن ماه نیاز دارید را تا سقف مشخص برداشت کنید. علاوه بر این بهتر است که برای استفاده از سرویس های انتقال ارز بین المللی هم درخواست دهید که اغلب رایگان نیز می باشند. برخی از این سرویس ها عبارتند از پی پال، رولوت، وایز(ترنسفروایز) و … که حتما به بلاگ های آنها مراجعه کنید تا کاملا با هر کدام از این سرویس های انتقال ارز کاملا آشنا شوید.

فراموش نکنید که بعد از افتتاح حساب می توانید به راحتی با سرویس انتقال ارز پی جیب، اقدام به انتقال ارز به ایران و یا خارج از کشور کنید و چنانچه در سرویس های انتقال ارز بین المللی هم ثبت نام کرده باشید، این انتقال از طریق پی جیب سریعتر انجام می شود و دیگر نیازی به حواله ارزی و حضور در صرافی ها نیست.

 

قدم پنجم:

در یکی از شرکت های بیمه، خود را بیمه کنید

یکی از ضروری ترین ملزومات برای یک دانشجو در اروپا، داشتن بیمه معتبر است. معمولا بیمه های ایرانی مورد پذیرش مراکز درمانی اروپایی نیستند و فقط برای مراحل اخذ ویزا کارآمد هستند بنابراین می بایست بعد از ورود به کشور مقصد نسبت به تهیه یک بیمه معتبر اقدام کنید.  

 

قدم ششم:

در اداره مهاجرت کشور مقصد برای تهیه کارت اقامت اقدام کنید

بعد از انجام همه مراحل قبل حالا می توانید  برای کارت اقامت درخواست دهید و بعد از طی اقدامات لازم کارت اقامت شما صادر می شود و می توانید به سایر کشورهای اروپایی با خیال راحت سفر کنید 🙂

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *