هر آنچه که باید در مورد سرویس انتقال وجه پی پال(Paypal) بدانید!

سرویس انتقال وجه بین المللی پی پال

پی پال یک سرویس انتقال وجه بین المللی می باشد که کاربران آن می توانند به آسانی با استفاده از ایمیل یا نام کاربری خود اقدام به جابجایی پول کنند یا ارز خود را به ارز دیگری تبدیل کنند. در پی پل فقط کافی است ایمیل یا ID طرف مقابل را داشته باشید تا بتوانید به صورت آنی مبلغ مورد نظر خود را بدون هیچ کارمزد اضافه ای (در شرایط خاص) انتقال دهید.

با این شرایط  حجم قابل توجهی از تراکنش های مالی اینترنتی با پی پل انجام می شود. کاربران می توانند به راحتی و فقط با چند کلیک در کمتر از چند ثانیه به دوستان یا خانواده خود در آن سوی کره زمین پول انتقال دهند. پی پل در حال حاضر در بیش از ۱۰۰ کشور فعال می باشد و ۲۶ ارز دنیا را پشتیبانی میکند و حدود ۱۷۰ میلیون کاربر فعال دارد.

 

 

 

نحوه کار پی پال چگونه است؟

پی پل به کاربران خود اجازه می دهد در ابتدا به ساده ترین شکل ممکن و در زمانی کوتاه با اطلاعات شخصی (یا شرکتی) و با استفاده از تنها یک ایمیل آدرس، برای خود یک حساب کاربری در وب سایت PayPal.com ایجاد نمایند. در ابتدای کار پی پال از شما می خواهد تا با اطلاعات واقعی نسبت به ایجاد اکانت اقدام نمایید اما در این مرحله کنترل خاصی را برای راستی آزمایی این اطلاعات انجام نمی دهد.

در مرحله بعد پی پال برای فعال سازی امکانات اکانت پی پال، از شما می خواهد تا با اتصال آن به یک حساب بانکی یا کارت اعتباری یا نقدی (مثل ویزا کارت یا مستر کارت) نسبت به وریفای (Verify) کردن اکانت پی پال خود اقدام نمایید. پس از وریفای شدن اکانت پی پال، شما می توانید مبالغ ارزی موجود در حساب بانکی خود (طبعاً در یک کشور خارجی) یا موجودی ارزی کارت اعتباری یا نقدی خود را به پی پال انتقال دهید یا مستقیما از طریق اکانت پی پال، موجودی حساب یا کارت را به یک اکانت پی پال دیگر منتقل کنید یا با آن خرید کنید.

بدین ترتیب پولی که تا پیش از این در قالب موجودی یک حساب بانکی یا کارت نقدی یا اعتباری بوده است، حالا در داخل شبکه ای از حسابهای کاربری پی پال قرار دارد. بدین ترتیب در داخل این شبکه می توان از طریق درگاه های پی پال خرید کرد، به سایر افرادی که در این سایت حساب کاربری دارند پول انتقال داد و به طور متقابل نیز از آن ها پول دریافت کرد. بدین ترتیب تمامی تراکنش ها نه در قالب حساب ها در بانک های مختلف یا در تعداد زیادی از کارت های اعتباری و نقدی، بلکه به طور یکپارچه در داخل شبکه ای به نام PayPal به انجام می رسند. در نتیجه شرکت پی پال این امکان را دارد تا به همه تراکنش ها نظارت کند و از صحت ارائه خدمات و رضایت پرداخت کنندگان و همچنین عدم سوء استفاده یا سرقت در داخل این شبکه اطمینان پیدا کند.

در زمان ایجاد اکانت پی پال باید نوع حساب نیز تعیین شود. حساب‌ کاربری پی پال می‌تواند یکی از انواع Personal و یا Business باشد. همچنین می توان در هر زمانی نوع یک حساب پی پال را از Personal به حساب های دیگر یعنی Premier یا Business تغییر داد.

حساب های پی پال از نوع Business دارای امکانات بیشتر و محدودیت های کمتری نسبت به اکانت های Personal هستند و پس از ارائه مدارک لازم مطابق درخواست پی پال، می توانند برای پاسخگویی به مقاصد حرفه ای تر شامل تراکنش های دریافتی و پرداختی با مبالغ بزرگتر و یا تعداد بیشتر تراکنش ها در مقایسه با اکانت های Personal مورد استفاده قرار گیرند.

 

نکات مهم در استفاده از PayPal

در کنار همه این مزایا، برای استفاده از پی پل می بایست به برخی نکات امنیتی هم توجه کرد. پی پال این امکان را به شما می دهد که بتوانید در کیف پول خود ارزهای مختلف داشته باشید و به راحتی تبادل کنید اما یک ارز می تواند به عنوان ارز اصلی کیف پول شما قرار گیرد و تبدیل از یک ارز به ارز دیگر شامل کارمزد قابل توجهی است، برای مثال تبدیل دلار آمریکا به یورو در حدود ۶ درصد کارمزد توسط پی پال دارد و این مبلغ کارمزد برای ارز های دیگر متفاوت است. علاوه بر این در پی پال شما می توانید اکانت خود را شخصی یا تجاری تعریف کنید که در پرداخت به حالت تجاری برای گیرنده کارمزد تعلق می گیرد و باید به این موضوع دقت کرد چون حدود ۴ درصد کارمزد در برخواهد داشت. علاوه بر این موارد، هنگام استفاده از پی پال باید میزان استفاده از اکانت نیز در نظر گرفته شود، برای مثال اگر تعداد زیادی تراکنش در مدت کم از اکانت صورت بگیرد می تواند باعث ایجاد شک و حساسیت برای پی پال شود که منبع این مبالغ از کجاست یا حساب مقصد می خواهد چه استفاده ای از این تراکنش انجام دهد؟!

 

چگونه با PayPal در پلتفرم پی جیب انتقال ارز انجام دهیم؟

شما به راحتی می توانید با اکانت پی پال خود در پی جیب اقدام به تبادل ارز کنید! کافی است فقط در توضیحات درج کنید که می خواهید این تراکنش فقط با پی پل انجام شود (چه خرید یورو و چه فروش) چون حالت تبادل ارز پیش فرض انتقال ارز در سایت پی جیب با حواله بانکی می باشد. همچنین جهت خرید می توانید در قسمت تعریف حساب، ایمیل و آی دی پی پال خود را به جای IBAN و BIC وارد کنید. البته حتما توجه داشته باشید که حساب شما شخصی و یورویی باشد.

 

 

انتقال ارز از طریق پی پال در پلتفرم تبادل ارز پی جیب

 

برای ورود به سایت تبادل ارز پی جیب و ثبت نام در سایت، کافیست همینجا کلیک کنید

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *